Oproepje - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van Ilja Witte - WaarBenJij.nu Oproepje - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van Ilja Witte - WaarBenJij.nu

Oproepje

Door: iljawitte

Blijf op de hoogte en volg Ilja

26 Oktober 2011 | Roemenië, Reghin

Beste allemaal,

Deze keer via deze weg een oproepje.

Zoals jullie weten geef ik hier onder andere les aan een Nederlands meisje. Nederlands lezen is best heel erg lastig voor haar, dus het is erg belangrijk dat ze veel oefent en dagelijks leest.

Helaas hebben we hier nauwelijks boeken die geschikt voor haar zijn om te lezen. De boeken die we hebben zijn of erg ouderwets (nog van voor mijn tijd :-) ) en het ouderwetse taalgebruik is voor haar echt te lastig, ze is opgegroeid hier in Roemenie en haar woordenschat is dan ook niet toereikend voor 'oud- Nederlands'....of ze zijn veel te kinderachtig.

Het gevolg is dat ze te weinig oefent terwijl dit juist zo cruciaal is.

Ik ben dus dringend op zoek naar leuke, liefst spannende leesboeken op leesniveau (nieuwe Avi) M6/ E6. Die wel leuk en motiverend zijn voor een tiener van 14.

We hebben al verschillende zoekpogingen gedaan maar tot nu toe hebben die weinig opgeleverd dus vandaar maar even een poging langs deze weg....heb je een idee of heb je misschien geschikte boeken die we mogen lenen...dan zou dat al heel fijn zijn.

Het gaat dus wel echt om moderne hedendaagse boeken, gedateerde dingen zijn te lastig voor haar.

Ik ben benieuwd of jullie iets weten,

Groeten uit een inmiddels weer iets warmer Roemenië,

Ilja

  • 26 Oktober 2011 - 13:53

    Beryl:

    Nou, noem maar wat........ik kan gaan kijken bij Dorcas of zo?

  • 26 Oktober 2011 - 18:56

    Marjolein:

    Ik ga het voor je uitzoeken. Vanaf hier vast gemakkelijker dan vanuit Roemenie! (en Daan kan ook adviseren natuurlijk.)

    Je hoort van me,

    groetjes,
    Marjolein

  • 26 Oktober 2011 - 20:09

    Rebekka:

    Op mijn boekenplank staan o.a. de boeken "Oma, ik ben Femke!, door SJ. van Duinen, gedrukt in 1995, A.V.I. 7 (vanaf ongeveer 9 jaar)" en "Zeg het toch, Hanneke, door SJ. van Duinen, gedrukt in 1996, A.V.I. 8 (vanaf ong 10 jaar)".
    Die heb ik als kind gekregen maar kan me niet herinneren dat ik ze ooit gelezen heb. Weet niet of de inhoud oke is.
    Als je ze wilt hebben zijn ze iig voor jou.

  • 27 Oktober 2011 - 15:11

    Ilja:

    wat ik bijvoorbeeld bedoel zijn boeken van Thea Beckman of Jan Terlouw...

  • 28 Oktober 2011 - 09:19

    Esther De Ruig:

    hoi Ilja,ik heb 6 boeken die aan je eisen voldoen,moet ik die aan iemand meegeven?
    groeten Esther

  • 28 Oktober 2011 - 09:24

    Esther De Ruig:

    -3 boeken van dolfi,wolfi v J.F. van der Poel,een christelijke serie over een dolfijn en een herdershond.
    -Bert Wiersema:de zenuwslopende zwemvierdaagse.
    -Corien Oranje:Marathon in de dierentuin.
    -Teunie Suijker:de zadeldieven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 48517

Voorgaande reizen:

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Reghin

Landen bezocht: