Ons eerste zomerkamp is achter de rug ...... - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van Ilja Witte - WaarBenJij.nu Ons eerste zomerkamp is achter de rug ...... - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van Ilja Witte - WaarBenJij.nu

Ons eerste zomerkamp is achter de rug ......

Door: iljawitte

Blijf op de hoogte en volg Ilja

05 Augustus 2011 | Roemenië, Reghin

Beste allemaal,

Het is weer hoog tijd voor een update vanaf hier!
Ons eerste zomerkamp is achter de rug en wat is het een gave tijd geweest! We hebben ontzettend genoten met de kinderen op een prachtig kampterrein in Saulia. En voor mij was het heel erg leuk om veel Nederlandse vrienden terug te zien die daar waren met de Go-Kids groep waren om het kamp te organiseren. De kinderen waren helemaal weg van de prachtige speeltoestellen en gelukkig zat het weer ook lekker mee. In de diensten en de bijbelstudiegroepjes merkten we heel duidelijk dat God aan het werk was. Ik heb verschillende kinderen zo zien loskomen en zien veranderen. Meerdere kinderen werden echt aangeraakt en verschillenden hebben echt bijzondere dingen van God gezien of van de hemel. Maar het meest bijzondere wat ik daar heb meegemaakt is toch wel wat er met Andrea gebeurd is. Terwijl ik dit opschrijf durf ik het zelf nog nauwelijks te geloven maar toch zie ik hier met m'n ogen bewijs op bewijs zich opstapelen dat dit toch echt waar was. Nou ja, ik zal het je maar gewoon vertellen :-)
Andrea is het meisje dat al vanaf haar geboorte nagenoeg volledig doof was. Na veel pijn en moeite was het ons twee maanden geleden gelukt om gehoorapparaatjes voor haar te regelen maar vervolgens gebruikte ze die nog niet goed....buiten droeg ze ze bv. niet want haar moeder was bang dat de buurkinderen ze uit haar oren zouden stelen....
Maar nu ging ze dus met ons mee op kamp. Wij hadden daar echt naar uitgekeken....wat dit was natuurlijk de ultieme kans om ook voor haar te kunnen bidden! Op één van de eerste avonden heeft een grote groep kinderen gebeden voor genezing van haar oren....en het meest gave gebeurde...na het gebed kon Andrea reageren op haar naam als ze van achter aangesproken werd. Nu weet ik echt wel dat God wonderen kan doen en ik verlang er onwijs naar om dat meer te zien gebeuren maar ik durfde het eerst nauwelijks te geloven. De volgende dag hebben we nog een keer voor Andrea gebeden en sinds die tijd is het een volledig ander kind. Het eerste wat ze begon te doen was zingen...en een heel bijzonder liedje....'Papa (God) praat tegen mij ik ben hier, Papa praat maar tegen mij, mijn oren luisteren.'Ze kon het helemaal op melodie zingen, iets wat ze voorheen absoluut niet kon. En haar woordenschat breidt zich sindsdien elke dag uit. Omdat ze nooit heeft gehoord kan ze heel slecht praten maar elke dag worden haar woorden duidelijker, ze zingt steeds meer liedjes en kan herhalen wat er tegen haar wordt gezegd hoewel ze nog niet altijd alles begrijpt (logisch want van de meeste woorden kent ze de betekenis niet), eergisteren liep ik met haar op straat en ze draaide zich stralend om naar een auto die van achter haar kwam aanrijden met de muziek aan, 'muziek!' Wat vooral opvalt is dat ze je niet meer aan hoeft te kijken om je te kunnen begrijpen! Op kamp hadden we een dansworkshop en toen zag ik dat meiske wat altijd zo houterig bewoog ineens swingen op de muziek. We wilden woensdag graag met haar naar de dokter voor een nieuwe gehoortest maar helaas was de dokter op vakantie dus we moeten tot volgende week maandag wachten....ik ben super benieuwd naar de uitkomst....dat moet wel een feest worden want ze doet nu zoveel wat ik dit meisje nog nooit heb zien doen! Volgende week nemen we haar weer mee op kamp, ook om dit proces nog een beetje beter van dichterbij te kunnen volgen.
Verder hebben we deze week veel voorbereid voor het volgende kamp dat aanstaande maandag start. Ons kantoor staat nu dus vol met dozen en tassen en pannen etc. etc. Morgen gaan we naar de groothandel voor een grote lading voedsel voor 74 man.
En dan zijn we er toch echt bijna klaar voor. Ik hoop wel dat het weer nog wat opknapt, want ze voorspellen nu maar 15-17 graden en we slapen met de helft van de mensen in tenten dus dat is wel een beetje fris....ik ga een dikke trui inpakken!
Op het kamp in Saulia hebben we een vossenjacht georganiseerd en dat bleek een groot succes. Zowel de kinderen als de leiders hadden er heel erg veel plezier in. Op de foto's kun je een aantal van onze vossen zien. Vanwege het succes hebben we besloten ook het komende kamp in Borsec weer een vossenjacht te organiseren. Extra leuk omdat het daar bebost terrein is en het dus nog leuker zoeken is.
Alles bij elkaar heb ik gewoon super leuk werk :-) En heb ik er echt zin in om volgende week met de kids weg te gaan! Gelukkig kunnen ook de meeste kindeen uit het gebied waar de huidziekte was mee want het blijkt dat de medicijnen zijn aangeslagen!

Nou dat was het weer even voor nu!

Groetjes vanaf hier,

Ilja









  • 05 Augustus 2011 - 13:31

    Mirjam Burger:

    Leuk om je nieuwsbrieven en reisverslagen te lezen, groetjes en veel zegen voor je werk daar!

  • 05 Augustus 2011 - 18:22

    Diana:

    God is zóóó GOED, vaak niet te verklaren, maar wel te geloven... :)

    Bid jullie heel veel hoop, geloof en liefde toe voor het volgende geweldige kamp project... God is zóóó GOED

    Hugs en liefs van ons.

  • 05 Augustus 2011 - 20:04

    Margreet:

    Wauw wat een geweldig nieuws! Prijs de Heer!

  • 06 Augustus 2011 - 20:10

    Christine Visser:

    Hoi Ilja, wat een geweldig nieuws, je kon je oren niet geloven, maar kalm aan wordt de waarheid heel duidelijk!!! Prijst de Heer! Suc7 met je volgende kamp, geniet ervan< Hij wil ook nu weer heel gave dingen doen, maar heel anders, nieuw, Zie maar uit!!! Bid voor je

  • 08 Augustus 2011 - 18:56

    Johan :

    Waarschijnlijk ben je nu al op kamp, maar bij deze wil ikm doorgeven dat mijn foto's van Saulia op mijn FB site staan. Moet wel zeggen dat ik dit jaar wel heel vreselijk heb genoten, Ilja bedankt voor je bijdrage daarin. Hoop snel meer van je te horen.
    God bless'

    Johan

  • 08 Augustus 2011 - 18:57

    Johan:

    Bocsa was trouwens spectaculair, wonderenb meegemaakt , geweldig gewoon.

  • 17 Augustus 2011 - 10:41

    Woosje:

    Lieve Ilja.
    Wat mooi om te horen dat Andrea zo goed op alles reageert. Misha was de enige van het Schatrijk die kwam. Ik ben nu in Namibie hier gebeuren ook mooie dingen
    Woosje :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 48515

Voorgaande reizen:

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Reghin

Landen bezocht: